Monday, 31 October 2011

salam.....hye.........sume....hehhehehe

mcm mne hri korg hri nie???ad pape yg mnrik x???sbnr nye epal hppy hri nie....sbb nye hri nie hri last epal keje....lpas nie epal ad mse nk msk kt uma,tman ma g psar....n yg plng pntg....epal bleh bgn tdo lmbt........tdo blek la lpas sbuh tu...hehehehhehe...tp ble pk2 blek da x lme lg je epal nk blek u.....huhuhu xnk blek...nk stay kt uma je....epal jeles sgt tgk kwn2 skola epal...diorg sume dpt u yg dkat2 je...tiap2 mggu pn bleh blek......epal nie kne tggu cti lme bru bleh blek.....eh xpe2...epal da plan byk bnda nie.....epal nk g genting nant....ha dgn spe?????jeng jeng jeng....ad la......pas2 bln 12 nnt ad someone nk peg tgk epal kt u...dy da jnji ngan epal....bwk fmly dy skli la tu......hehehhehehe....xpe2 dtg la....epal nk knl2 n spend mse ngan fmly dy jgk.......hohohohoho......ha sblm epal lpe....sblm tdo smlm,epal ad dpt msj dri spe ntah......myb slp hnta kot......mls la nk lyan...epal bkn nye knl org tu pn.......epal skrg nie tgh tggu someone blek rya nnt...dy da jnji nk ajr epal bwk kete gne kete dy......x sbar2 epal nk blaja ngan dy....dlu epal pnh jgk blaja bwk kete dy tu...tp mse tu btl2 x pndai ag......hmpir2 nk lggar org jgk la.....hehehehehhe.....insyaallah cti sem dpn epal da bleh ambk lsen...lpas nie da xpyh rsau ag lau nk kua g mne2...asl kn tau jln....hehhehehhe.....epal ad knl sorg bdak nie smlm....dy pnh kje kt tmpat kje epal skrg nie...bru je knl alih2 td minx cple ngan epal....lju je epal jwb x....bkn nye ap,epal da ad......so epal xnk la kcwa kn dy nnt.....ag pn epal xnk org bharap ngan epal......bia dy kcwa skrg drpd kcwa nnt.....epal da x bleh time spe2 sbb ati epal nie da ad org curi....hehehhehe...spe pncuri nye???jeng jeng jeng.....mne bleh gtau kt sni.........heheheheh...yg pnting skrg nie epal btl2 bhgia ngan hdp epal.....alhamdlillah......allah tau ap yg tbaik utk epal........

eh epal nk slt nie...insyaallah klu ad mse nnt epal conteng2 ag kt sni k...salam...

**p/s : en.hati....hppy rite now????alhamdulillah......

Sunday, 30 October 2011

cinta allah itu lebih baik....

salam sume...pg nie epal nk share stu cte ngan korg...epal dpt dri fb smlm...alhmdlillah cte nie da bg pngjaran kt epal....jm la kte bce sme2...=)

“aku dan dia dah putus…”

“kenapa?”

“aku dah x sayangkan dia. pelik bukan.tiba-tiba saja perasaan tu hilang”

“kau pasti dengan keputusan kau.kau x kesiankan dia? dia sayang kau…”

“kesian la jugak. tapi bila aku fikir balik. lagi kesian kalau aku teruskan. aku dah x mampu…”

“buatlah apa yang kau rasa terbaik….”


selepas setahun.

“aku geram. dia tipu aku. lepas setahun baru aku tahu…”

“kenapa? apa yang dah jadi…?”

“dia ada ramai perempuan belakang aku. dia tipu aku.aku rasa pedih. terlalu pedih…”

“kenapa kau pedih. kan perasaan kau dekat dia dah lama hilang”

“entah. mungkin rasa dikhianati. x dihargai.mungkin kalau aku sayang dia. sekarang aku dah longlai. separuh mati aku terluka. rabak. koyak. patah….”

“lupakanlah. jangan bebani hati fikiran diri kau dengan benda dah lepas ni…tidurlah dah lewat…”

“aku tak boleh stop. mata aku x boleh nak lelap .kecewa aku menggunung. otak aku overtime….”

.

beberapa bulan kemudian

“Aku selalu tertanya-tanya kenapa perasaan aku pada dia boleh hilang. Sekelip mata.”

“kau ada jawapan?”

…senyum “ada…mudah.”

“apa dia?”

“bila aku pandang semua benda yang jadi tu ada hikmah.aku mula refleksi balik segala apa yang aku dah buat.apa yang jadi dalam hidup aku.dan aku dapat jawapan.kau nak tahu?”

“kongsi lah…”

“Allah sayang aku. Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun.mungkin masa tu baru kekuatan aku cukup untuk menampung kekecewaan aku.dan aku fikir-fikir balik, Allah beri yang terbaik untuk aku.sedangkan banyak benda yang aku lalai.hubungan aku dengan Allah aku terabai.”

“maksud kau?”

“aku banyak berfikir.refleksi balik segalanya.cari jawpan pada soalan-soalan aku.aku kadang-kadang lalai dalam mengingati Allah.leka dengan cinta lelaki.aku dah bazirkan masa,duit untuk cinta lelaki.aku dah sedar aku sepatutnya fokus cinta kepada Pencipta.nak tahu sesuatu?”

“teruskan aku dengar…”

“aku pernah tanya kenapa aku jumpa lelaki yang salah.sekarang aku rasa aku tahu kenapa.aku belum cukup baik.dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik. Rasa cinta itu memang anugerah daripada Allah.tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi.

Kakak sepupu aku pernah cakap bila kita couple susah nak kawal bukan…rindulah sayanglah then gaduh sampai emo seminggu.lepas itu mula nak pegang-pegang tangan, bergambar rapat-rapat…sebab tu,lebih baik mencegah daripada mengubati bukan…”

“so sekarang?”

“aku tengah berjuang.menjadi lebih baik.doakan.selangkah.dua langkah…aku sedang berlari.mendekati Pencipta…”

“lelaki?cinta?”

“hanya yang Halal.janji Allah itu pasti.”

“kau yakin sekarang?rasa lebih baik?”

“alhamdulillah.semua jawapan-jawapan yang aku cari membawa aku pada Allah.aku nampak cahaya melambai-lambai dari jauh.cahaya itu yang buat aku bangun.dan ketenangan itu milik aku.sungguh,hikmah itu kalau dicari gali manisnya tiada berpenghujung.aku khilaf.sebab aku tahu Allah sentiasa ada, cuma manusia yang mencipta jarak.

Itu kata-kata yang aku rasa sesuai dengan situasi aku.mungkin dulu aku nak dekat dengan Dia bila nak sesuatu atau sedih kecewa saja.tapi sekarang aku dah sedar,faham tanggungjawab aku.Allah buktikan lagi sayang Dia pada aku dengan adanya perasaan ini.syukur ”

epal minx mf ye...

salam sume.....

alhmdlillah bru skrg mncul mood nk update blog nie....sblm tu epal nk tnye...mcm mne hri korg hri nie???klu ok,bgs la......epal xnk tls byk2....korg igt x epal ad gtau sal novel sblm nie???ala nvel tjuk dbius cnta tu...nvel yg org hdiah kn kt epal...ag stu botton....i'm not a loser....sbnr nye kt...epal nk minx mf sgt2 ngan org yg da bli kn nvel tu...epal x bleh nk smpn....epal xnk ad knangan pn ngan dy...so tong smpah yg da tlng smpn kn bnda2 tu......dlu dy ad ckp nk sgt jmpe epal sem dpn n dy nk epal smpn botton tu sbb dy nk tgk ble jmpe epal sem dpn.....epal da buang bnda2 tu sbb ble bnda2 tu da x ad,mkne nye epal xkn jmpe dy ag....hrap2 mcm tu la...=) sori sgt2 ye...epal da buang novel n botton tu....im so sori...

eh korg...epal da ngntok nie...btw hppy sgt sbb esk hri last epal kje...so nk tdo awl(wlau pn da x brapa awl nie).....nite sume...smga korg jlni hri esk ngan gmbra........salam....

Saturday, 29 October 2011

salam sume.......

epal mls btl nk ltak post title tu....kdng2 bnda nie x ad tjuk pn...mls nk pning2 pk sal tjuk entri nie...hehhehehe so lau korg bce,pndai2 la korg bg tjuk entri tu ye...alhmdlillah...da lbh smggu epal hdp sbgai epal yg single n available....hehhehehe...epal skrg ase ag hppy ngan hdp epal...ase lbh tbuka skrg nie....i enjoy my life.....epal da bleh hdp tnpa byangan dy....NO MORE MUHD RIDHWAN BIN RAMLI......EPAL'S WORLD WITHOUT MOHD RIDHWAN BIN RAMLI........aha...lpas nie epal xkn sbut nma dy ag........nie last entri yg ad nma dy........epal da pdm nma dy dlm ati epal...eh korg nk tau x,epal ad deal ngan kwn epal.....n epal ase epal akn time deal tu.....skrg nie mse nye epal bkak ati epal utk org len.......epal kne mle kn hdp epal ngan org len...epal sdar yg epal pn berhak hppy mcm org len...epal berhak dpt hdp yg hppy mcm dy....im searching 4 the rite guy.....who's that person?????i2 epal xtau.....allah je yg tau bnda tu....allah tau ap yg tbek utk epal......ag stu bnda yg da hppy kn epal,epal da bjya msak spaghetti.....hehehehehe...sume pji...sdp........heheheheh nie la 1st time epal msk bnda tu n ad org pji......yuhuuuuu......eh ma epal ad bli bskal yg ala2 moto tu....lau nk nek kene charge dlu....best....ma bli sbb ma x pndai nk bwk moto...ag pn bskal tu rndah skit....so snang la ma nk bwak nnt.....eeeiiii cmey sgt bskal tu......abh ad tnye epal nk jgk ke,lau nk,abh nk bli kn utk epal....ala epal xnk.......xpe2 sem 2 nnt epal exrcise dlu kt u tu.....ha cti sem 2 nnt epal da bleh ambk lsen...hehhhehehehe.....i hope so....hrap2 epal brni nk bwak kete mse tu.......nnt xpyh la ssh2 ag.......epal ad ambk gmbr bskal tu gne hp td tp x bleh plak nk bluetooth kn lappy nie....bru je nk buat korg jeles.......eh epal yg plh kn tau bskal tu...da alang2 nk bli kne la bli btl2....hehhhehehehe........eh da lwt nie...epal nk tdo dlu.....opsss slp...epal nk smbng tdo blek...kol 8 td epal da tdo da sbb mkn ubt than skit......tjge sbb dgr bnyi bsing kt lua td...so skrg epal nk smbng tdo blek sbb kpla epal nie da smbng pening......ala adat la pning2 kpla kn.....perubahan hormon la tu....kot...heheeheh epal mls nk g hsptal...nnt mcm2 dktor tu mrpek kt epal.....ala bg epal,lau nk mti,kt mne2 n ble2 pn bleh mti.....x ksah la sume tu....ajal sume kt tgn tuhan kn........k la smga korg jlni hri2 korg ngan pnh rse ksh syg......salam...


**p/s : en.hati da buat kptsn nk time sham ke???xnk pk ag???nie btl2 kta pts en.hati????hurm....jm kte pk....hhehehehehe

*p/s : en.SA....nnt epal bg jwpn k....sori sbb da buat awk tggu lme2......=)

Friday, 28 October 2011

ketulusan hati

korea oh korea......

salam sume.....

da tgk tjuk tu?????hehehhehe epal hbs kn ptg td tgk cte korea je.........best........nk tau npe epal ske tgk cte korea nie??sbb nye jln cte dy best.......pas2 plkon dy sume cntk2.......td epal tgk cte couple or trouble...best sgt2.....cte dy mnrik.....pas2 tgk cte pasta...ha cte nie epal plng ske sbb cte sal dpur.....da nma pn dpur pas2 tjuk plak pasta,mst la ad kaitan ngan mknan...heheheh sbb tu la epal ske cte tu...d'sbb kn cte tu jgk la mse epal kua pg td,epal hbs kn duit epal bli brng2 nk buat pasta tu....heheheheh...yla ble tgk diorg msak pasta tu nmpk mcm sdp je...so epal nk cbe buat sndri....hehheheheeh......nk rse??????hehehheeheh eh epal da kne stop nie...ad hal skit.......nk smbng tgk cte korea nie la.......salam sume.......

jangan pergi

pinanglah daku dgn bismillah

ngikut teman lelaki mu?. Nak menyanyangi manusia tidak salah. Bahkan ianya wajib..
"Aku cintakan padamu!, jangan tinggalkan ku!"..."I love u sooo much honey"... "aku tak boleh hidup tanpamu!"..."Aku sanggup mati untuk mendapatkanmu"..."Aku sanggup lakukan apa sahaja untukmu"..."Jangan lukakan hati I, I tak tahu kat mana tempat nak mengadu kalau takde u"..

Itulah antara kata-kata indah yang selalu diungkapkan oleh sang putri (wanita) kepada teman lelaki mereka. Kata-kata ini seolah-olah menunjukkan bahawa teman lelaki merekalah yang menciptakan dan memberi nyawa kepada mereka. Kata-kata ini juga boleh menyebabkan dia menjadi syirik kepada Allah Azza Wajalla yang telah menciptakan manusia dan seluruh alam ini. Nauzubillah.

Mereka bertudung. Mereka berkalimah syahadah. Mereka mengaku Muslimah. Tetapi hakikatnya mereka adalah pendusta!. Adakah seseorang itu disebutkan Muslim yang baik hanya selepas dia berkalimah syahadah, dengan mengaku 'tiada Tuhan melainkan Allah, Muhammad itu pesuruh Allah' tetapi dalam masa yang sama dia tidak melaksanakan apa yang diperintahkan oleh Allah dan Rasulnya?.

Siang malam menghabiskan duit. Koman-koman sehari mereka akan menghabiskan hampir RM 10 hanya untuk 'topup' credit phone untuk menghubungi dan bermesej-mesej dengan teman lelaki mereka. Apa yang dimesejkannya?. 'U dah makan?"...."U ada kat mana?"...'I miss u sayang"..."U tak tidur lagi ke?..."U ada teman baru ke?"...itulah antara mesej-mesej yang boleh dikatakan menjadi satu kewajipan bagi mereka. Bayangkan jikalau mereka menggunakan duit itu di jalan Allah. Seperti, print artikel dakwah, pastu potostat banyak-banyak. Then edarkan kepada orang ramai. Subhanallah!. Berapa banyak orang mendapat manfaat daripadanya?. Berapa banyak pula pahala yang Allah hadiahkan kepada mereka?.

Gadis lari daripada rumah mengikut teman lelaki. Bukak je surat khabar. Ha itulah antara tajuk yang fofular. Tunjuklah gambar ibu bapa dengan muka sedihnya merayu "pulanglah anakku..mak masih sayang padamu..kenapa buat mak macam ni"?... Tak reti bersyukur!. Derhaka!. Itu sahaja perkataan yang sesuai untuk manusia sebegini. Bayangkan hanya baru mengenali seorang lelaki yang tak sampai seminggu boleh terus hanyut dan mengenepikan ibu bapamu yang telah membelamu berbelas tahun?. Bahkan berpuluh tahun?. Cubalah refresh balik bagaimana seksanya Ibumu mengandungkanmu selama 9 bulan, membawamu ke sana ke sini tanpa sedikit pun mengeluh. Ayahmu pula tak henti-henti keluar ke sana ke sini mencari rezeki untuk menyara kehidupanmu. Akhirnya apa yang mereka dapat?. Mereka hanya dibalas najis. Bahkan ada diantara mereka membalas jasa ibu bapa mereka dengan 'mengandung anak haram'...petuiih. Tak ada rasa malukah mereka-mereka ini?. Di mana lelaki kamu yang selalu bersamamu?. Dah lari dah?. Ala ciannye. ehehehe...

"Nah!. Ambillah tubuhku!. Ini untuk u sayang. U mintak apa saja I akan kasi. Tapi please dont leave me honey"..wah best!. Terus lah teman lelakinya melahab dan meratah tubuh teman wanitanya. Yummy sedap betul!. Esok abang nak lagi boleh?. "No problem dear. Asalkan U tak cari awek lain. I sanggup". Wah!. Tersenyum lebarlah si teman lelakinya!. Best ni. Ada can. Beraksilah pasangan tersebut dengan aksi yang penuh dengan kasih sayang yang berpaksikan kasih sayang syaitan. Ada yang beraksi dengan bertudung tanpa baju (fewwiit). Ada yang beraksi telanjang terus (cayyalah wei). Ada yang beraksi kat taman-taman (cuba try tengok kat tempat korang :P). Ada yang beraksi kat depan masjid! (agak-agak sikit wei!). Wah happy betul pasangan ni. Siap rakam-rakam guna phone sebab nak buat kenangan. 2-3 minggu selepas itu. Si awek call teman lelakinya. 'Abang!. I ngandung ni!. Mcm mana ni?. U kenelah jadi suami I. U kena tanggungjawab!. U kena ingat janji U dulu!."..Si teman lelaki "...................". Kenapa u tak jawab honey?. Tanya si awek. Apa yang dijawab si teman lelaki? ".....Tut....Tut....Tut..."..Handphone ditutupkan!. Bukan main terkejut si awek!. Call lagi si teman lelaki. Kali ni dia angkat. Tapi suara orang perempuan. Kata perempuan tersebut "..Please try later..". Jeng jeng jeng!!!...hampa nak buat apa time tu?. Nangis air mata darah?. Sudah tentu tidak berguna lagi. 4 Bulan selepas itu. Ambik kau. Perut sikit punya besar. Mak ayah ingat anak dah jadi gemuk sebab makan banyak (orang gemuk jangan terasa). Selama ni badan kecik je. Oh! rupa2nya dia mengandung!. "Keluar kau dari rumah ni!. Kau bukan anak aku!. Aku tak pernah ada anak kotor macam kau!."..Maka keluarlah wanita tersebut dengan penuh hina dan kesedihan yang tidak terhingga. Ke mana nak pergi?. Oklah rumah kawan. "Eh asal awak gemuk semacam ni?. Kenapa awak nangis ni?. Ada problem"?. Tanya si kawan. Dia menjawab. "I baru kena halau dari rumah. Actually I hamil anak bf I. Tapi dia dah lari."...Betapa terkejutnya si kawan. "Eh pergilah kau dari sini!. Aku tak pernah ada kawan yang perangai buruk macam kau ni!." Kedegang bunyi pintu ditutup. Apa kes?. Ha nangislah kat situ. Ibu bapa dah halau. Sekarang ni kawan pun dah halau. Mereka masih lupa untuk bertemu dengan Allah yang Maha Pengampun dan Maha Penyayang.. Sampai masa yang cukup. Anak yang dikandungnya pun keluar. Oh!. Ingatkan nak peluk cium anak tu dengan penuh kasih sayang!. Dia pergi tikam pulak anak tu!. eh-eh dia pi sumbat si bayi comel tu ke dalam lubang tandas!. Tak boleh juga. Dia buang dalam tong sampah. Dia biarkan anaknya dirobek-robek anjing!. Celakalah kau perempuan!. Sudahlah berzina, kemudian membunuh pula?!. Last-last. Hidup dah tertekan. Maka dia ambil keputusan naik atas bangunan paling tinggi. Kemudian menjadi ala-ala superman. Nak buat apa?. OH TIDAK!!. DIA BUNUH DIRI!. Maka melayanglah tubuh wanita itu menghempas ke tanah. Terburai isi perut, otak dan segala-galanya. Maka tamatlah riwayat hidup wanita itu yang akan mendapat azab Allah di akhirat. Ingat sudah selesai selepas membunuh diri?. No way!. U tunggu azab Allah!. AZAB YANG PEDIH DAN SEPEDIH-PEDIHNYA!.

Sedarlah wanita. Kenapa kamu sanggup menangis hanya disebabkan manusia?. Kenapa kamu sanggup membuatkan fikiranmu pening hanya kerana memikirkan teman lelaki mu?. Kenapa kamu sanggup mengenepikan Syurga hanya untuk Neraka?. Kenapa kamu sanggup tinggalkan pelajaran kamu hanya untuk teman lelaki?. Kenapa kamu sanggup menderhakai ibu bapamu hanya kerana ingin me
Nabi bersabda. "Tidak akan diterima keimanan seseorang daripada kalian, sebelum ia mencintai sesama Muslim sebagaimana Ia mencintai dirinya sendiri". Cintailah mereka dengan penuh kasih sayang. Tetapi cinta kepada Allah adalah melebihi segala2nya!.
Wanita!. Ambillah pengajaran atas apa yang berlaku terhadap rakan-rakanmu yang hilang punca hidup. Ambilah pengajaran. Dan berhati-hatilah.

Dan apakah Kami tidak memanjangkan umurmu dalam masa yang cukup untuk berfikir bagi orang yang mahu berfikir, dan (apakah tidak) datang kepada kamu pemberi peringatan." (Fathir, 37)

Kenapa bila terjadi sesuatu masalah kamu tidak berhadapan dan melutut di hadapan Allah?. Takut Allah tidak menerimamu?. Dosamu banyak? Lebih banyak daripada air di lautan?. Ingatlah bahawa Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang!. Sekalipun kamu melakukan syirik kepada Allah, kemudian bertaubat!. Nescaya Allah menerimanya!. TAUBATLAH! KEMBALILAH KEPADA ALLAH!.

Bukti cinta Allah yang teramat Agung!. Dalam sebuah Hadits Qudsi:
"Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu berdoa kepadaKu dan berharap kepadaKu, necaya Aku mengampuni dosa-dosamu yang telah lalu dan aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya dosa-dosamu mencapai awan di langit kemudian kamu meminta ampunan kepadaKu, Nescaya Aku mengampuni dosa-dosamu terdahulu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya kamu datang kepadaKu dengan mebawa dosa-dosa sepenuh bumi kemudian kamu datang kepadaKu dengan tidak menyekutukanKu dengan suatu apapun, maka Aku memberi ampunan kepadamu sebanyak dosa-dosa tersebut."
 
lpas epal bce bnda nie,epal sdra slme nie byk sgt yg epal xtau.....alhamdulillah skrg nie artikel nie da byk sdar kn epal....artikel nie epal ambk kt dlm group td....ala kt mne ag lau bkn kt fb....alhamdulillah skrg nie epal mst dlndungi allah....epal hrap epal xkn t'jebak dlm bnda2 mcm nie.....ye la epal pn da sngle skrg nie.....epal hrp epal x jd mcm nie.....tkt plak ble bce artikel nie...so pd spe2 yg nk brbah,jm kte sme2 brbah ke arah kbaikan....=) epal hrap artikel nie sdkit sbyak bleh bkak mata korg k.......epal minx mf lau korg ad trse ati ble bce artikel nie........salam...

Thursday, 27 October 2011

yeayyyy....

salam......hye sume.....

korg nk tau x,mse epal blek keje td epal tgk ad la kete avanza nie tsadai kt dpn uma....ble tgk no plat mcm knl je....ha mmng la knal...i2 kete akak epal la...dy blek hnta adk epal.......hehhehehe........rse rmi plak org kt uma hri nie.......dy cti bleh than lme jgk la......4 hri...heheheheh......td dy bwk epal,ma n adk peg psar mlm.....epal da lme x peg psar mlm nie.....mls nk peg.....lau peg kang ad je bnda yg epal nk bli......huhuuhuhu...byk brng ktorg borong td......heheheh....brng plak murah2 je.....yg plng bnyk bli mst la mknan...ok menu utk esk,ikan bkar ngan laksa thai...yeayyy...epal bleh mkn puas2..........aha lau da mcm nie mcm mne la epal x gmuk...ala msnah la hrpn epal nk jd model lau mcm nie....hahahhaha ayt gedik.......

eh xpe la epal xnk mrepek byk2....nk hbs kn mse ngan fmly...bkn sllu bleh bkumpul mcm nie....hehheheeh good news utk epal...esk akk epal nk ajr epal bwk kete....for the 1st time epal akn blaja bwk kete gne kete avanza....hehehhehehehe.......

salam sume...have a nice day.....

***p/s : en.hati...epal tau en.hati da mkin kuat skrg nie...alhamdlillah mgkn allah da makbul kn doa epal slme nie.......=)

Wednesday, 26 October 2011

moto....huhuhu

salam sume.....

hri nie epal xnk tls byk2 sbb epal tgh than skit...huhuhu td kua g kdai.....mcm biase la epal nie mne la reti nk bwak moto slow2.......jln plak licin sbb lpas hjn......heheheheh...ag pn epal bwk moto sorg2 mlm nie....mst la ase tkt tu ad.....adk2 epal sume x ad....fly peg uma akk epal kt kdah...g bcuti...huhuu tggl la epal,ma ngan abh.....heheheh ble da tggl sorg je mst la ase mngada2....ala bkn sllu dpt mnje2 ngan ma n abh mcm nie....mcm2 epal srh ma msk td.......heheheheh nie la mse nye nk ambk ksmpatan...ase mcm ank tggal plak......al kisah nye td ma goreng fries...pas2 sos plak hbs....nk xnk epal kne la peg kdai sorg2 sbb abh x lrt nk peg....ha ble da mlm2 buta kne kua sorg2 mmng x la epal nk bwk slow2 an.........lpas je bli sos tu..epal pn ap ag pecut la nk blek uma.....smpai je kt smpng tu tbe2 epal ase epal da jdi mcm superwoman......sbb???sbb mse epal nk belok msuk smpang tu tbe2 ad sang kucing yg sgt2 comey lntas...epal pn ap ag...demi nk slmt kn nyawa kucing tu,epal pn brek la....ha pas2 epal plak yg x slmt.....jln kn lcin so epal ngan moto2 tu jth.....luka la ltut epal nie.....no plat moto plak pth skit....ish nsb baik x ad org nmpk.....da dkt ngan uma bleh plak nk buat stunt kt stu.....huhuuhu...alamat nye dpt skit la jwb nye....skrg nie ltut epal da cntik b'balut....tpksa la on9 smbil ddk...ish x feel lngsung...huhuhu......skt..........smpai2 je uma ap ag ma mrepek bkn men....ma ckp mcm nie...."ish nama je pmpuan tp bwk moto mngalah kn org laki...ha kn da dpt skt"....hehhehehe.....ala luka skit je....huhuhu tp bleh thn skt nye.....huaaaaa......

eh xpe la epal nk rht2 nie...huhuhu...skt kaki epal nie....nsb baik la x ptah kaki...huhuh....korg tu jge dri ye..jgn jd mcm epal nie...k hve a nice day...salam

**p/s : en.hati....epal fhm keadaan en.hati skrg nie...tp epal minx mf...epal x bleh nk buat pape......epal x mmpu nk buat pape......mf kn epal....

Tuesday, 25 October 2011

hujan.....

salam sume.......how ur day today???hrp2 sume ok....eh epal tgh keje nie...nie last week epal kje kt sni.....lpas nie epal nk peg.....huhuhu...tmpt nye...hehhehe secret.....eh x sdar plak epal kt lua tu hjn...lbat sgt....mcm hjn dlm ati epal nie 2 3 ari lpas...alhmdlillah ujn tu da smkin reda hri demi hari...epal cbe seboleh mgkin......hey...spe ckp org sgle nie x hppy hdp nye???epal rse org yg sngle nie la org yg plng happy....dy x prlu pening2 pk sal org len....xpyh bzir kn krdt utk org lain....yg pntg skli org yg sngle nie insyaallah jauh dri mksiat....bkti nye skrg nie epal hppy hdp mcm nie...single...epal x pyh pk sal org laki ag...hdp epal skrg nie hnya ad kwn2 n family.....oppssss..family comes first....ps2 epal rse skrg nie epal mkin dkt ngan pncpta epal....lau sblm nie epal sllu je lmbt kn slt smata2 nk tggu dy rply msj epal...tp skrg nie ble dgr je bnyi azan,epal da siap2 nk slt....x tangguh2 ag......byk kn beza dlu ngan skrg....mgkn mse tu epal nie x ckup matang....pengalaman da byk ajr epal tntang erti hdp....mgkin lpas nie epal akn jd lbh matang n bleh pk ngan lg matang....insyaallah......skrg nie tiap kli epal slt epal mst doa utk sume org....ma ayh epal,fmly epal,sdra mara epal n sume org islam.....yg plng pntg skli skrg nie epal x pnh pts doa kt allah klu epal nie bkn dcpta kn dri tulang rusuk dy,mdah kn lah n kuat kn lah epal utk lpe kn dy.....luput kn sume kenangan tntang dy dri igtan epal.....epal x pnh lpe doa mcm tu...skrg nie epal lbh t'buka..epal redha...klu dy bkn jodoh epal,epal x bleh nk pkse....n buat masa skrg epal lbh snang hdp sndri...bnyi mcm org patah hati je kn?xla...epal btl2 redha ngan ap yg allah da tntu kn....insyaallah,allah da tntu kn yg tbaik utk epal......mgkn dy bkn jdoh epal...epal time se ada nye......

korg...igt bnda nie ea...

cinta bukan untuk dirasa...cinta juga bukan untuk di cuba...allah jadi kan perasaan cinta itu untuk jadi kan kita lebih dekat dengan nya...cinta tu datang nya dari hati...cinta tu untuk di hargai bukan untuk dipandang sepi...cintailah seseorang yang kamu cintai kerana allah bukan mencintai seseorang kerana nafsu...sesungguh nya cinta yang suci itu akan sentiasa mendapat berkat dari allah......insyaallah....


*p/s : en.hati....alhmdlillah en.hati da smkin ok skrg nie kn.......epal hrp x lme lg epal bleh lpe kn dy.....insyaallah........


Monday, 24 October 2011

aha...ehem ehem.....


salam....hye sume....


SHAMSUL ANUAR....dlu nma nie pnh ad dlm ati epal......korg pcya x epal knl dy mse f2...mse tu zman chatting2.....epal tkr2 no ngan dy....mse tu epal bdak2 ag so lau bab2 cple nie bg epal msh tlalu awl....mse tu myb igt nk srnk.....ye la da kwn2 epal yg len sume da ad pkwe xkn la epal sorg2 je kn...ala bese la bdak bru nk up....hehehehehe ble igt blek ase nk gelak pn ad.....heheheheh....bru je nk blaja bcnta nie........epal lost cntct ngan dy lme jgk...myb mse tu epal blm sdia nk serius....epal tkr no....ag pn mse tu hp epal hlng so epal lost cntct ngan sume org....kbtln mse f4 dy ad cntct epal blek...x sngka dy still tggu epal mse tu.......dy ckp sthun dy tggu epal.....dlm mse tu dy x pnh ad org len.......yg epal nie cpt je lpe kn dy....ala bdak2 ag mse tu...mne ksah sgt lau bab pts2 nie....mse tu x pk sgt.....lpas cntct dy epal still time dy.....tp mse tu prsaan nie da len....yla dy pn nmpk mcm men2 je.....mse tu epal ske sgt tduh dy ad awek len...ye la da msng2 jauh an...epal plak mse tu jrng sgt pgang hp...mmng jrg cntct la.....mse f5 epal break ngan dy...mse tu mmng epal x rse pape pn...ye la cdh pn 2 3 hri je......bdak x matang...hehehheeh.....korg tau x ptg td dy ad cntct epal ag...n still mcm dlu...prngai dy x brbh skit pn.......ske buat lwak,kras kpla n ske kne kn epal.....dy ckp suara epal x pnh brbh...still mcm dlu...suara bdak.....dy ckp dy x bleh lpe suara krtun epal tu......ad ke ptt ckp mcm tu....geram je ase.......n buat ksekian kli nye dy minx bnda yg sme kt epal......COUPLE......bnda yg epal cbe nk elak kn buat mse skrg nie.....mgkn ble korg bce korg akn anggp yg epal nie jns cpt lpe kn sseorg.....buat mse nie epal btl2 xnk cple...klu bleh bia la epal sngle...epal da serik......epal da smkin matang utk serius dlm stu hbngan....jjur nye epal still tgh cbe lpe kn dy...sbb tu epal x dpt nk time spe2 ag skrg nie....bia la mse yg tntu kn....ati epal da t'ttup nk cple......mmng la snyi sbb sume kwn2 epal ad pkwe...kdng2 ase jeles ble diorg klua ngan pkwe diorg...tp epal kne kuat kn dri nk lwan prsaan tu.....x sngka lpas 3 thn lbh dy still cri epal ag.....epal igt dy da bhgia ngan org len...sham...epal minx mf sbb epal tpksa tolak sham...epal ad sbb epal sndri.....n lau sham ikhlas syg kn epal,sham tggu la pntu ati epal nie kmbli tbka utk time org laki....epal x bleh jnji pape...epal xnk bg hrpn pape..............sham....lau sham bleh tggu epal 3 thn,x msthil sham bleh tggu ag smpai epal bleh bka ati epal utk sham....epal minx mf...klu sham ase sham x bleh nk tggu,epal x ksah sbb i2 hak sham...sham b'hak bhgia ngan org len........mf kn epal k......



***p/s : en.hati...tlng jgn keliru skrg k.....epal tau en.hati da ckp tluka skrg.....epal nk ubt kn en.hati dlu...bia btl2 smbuh bru epal akn bkak blek ati epal utk org len..........mf kn epal k....

**bntang kcik ag  shamsul anuar tu bkn org yg sllu stalker fb epal aw....nie sham len.....dy xpnh tau pn fb epal...dy x pnh tau pn epal nie ad fb......dy cme tau no epal je...aha btw td ad sorg bdak nie minx no epal...epal xnk bg....alasan nye epal x ad hp...nmpk sgt tpu an...heheheh bia la...i2 je yg tbek...ayt tu je yg bleh pkai skrg......heheheheh........blm tbkak lg ati epal nie utk time spe2......

ckup2 la epal mngarut....skrg pn da dkt kol 9.....jm rmai2 peg tnai kn jnji kte...kte kn ad appointment ngan tuhan....bkn skli tau tp 5x sehari...so ap ag...jm la....moh le kte yeop....k epal doa kn korg hppy ngan hdp korg hri nie.....smile always k.....salam..


sejuk je ati mak dy dpt ank mcm nie kn......so ap lg...jm la kte rmai2 sjuk kn ati mak ayh kte.....

Sunday, 23 October 2011

tara........

heheheheh....salam sume......hurm pg nie kwn2 epal dtg sni......dtg mne????tmpt epal keje la......ok wanie dtg ngan pkwe dy.....hndsme n cool person....epal doa kn diorg nie bhgia....long lasting relationshp gitu...ahaks......heheheheh..pas2 dtg plak syu...minah yg sgt kecoh mse skola dlu........diorg nie mcm tau2 je yg epal need someone rite now......aha...someone tu bkn nye pkwe tp kwn2 la.......ap la yg senget sgt korg nie.....hehehehehh.....wanie lpak smpai la tghri...bru je jp td dy blek......npe hri nie epal ase rmai sgt yg caring sal epal?????pelik nih......sume tgur npe mke epal nmpk pucat smcm je...owh myb sbb smlm epal x tdo pas2 pg nie pn tdo 30 min je....huhuhu ksmpulan nye epal x ckup tdo.......huhuhu.....xpe la bkn nye slalu mcm nie....epal pn da biase mcm nie....eh korg nk tau x yg epal nie on diet skrg nie...da 2 ari epal x mkn nasi aw...hehehhehe......sbb nye kwn2 epal sumeda tgur yg epal nie da gmuk....bkn gemuk tp da mkin tembam.....ala msnah cita2 epal nk jd model...ahaks......gedik je an.....kaki pn pendek ada ati nk jd model....ap la epal nie an..........=) eh epal kne stop dlu nie.......epal ad appoinment ngan Allah...mkne nye epal nk solat la...ap la korg nie xkn i2 pn x fhm ag.....heheheheh......smga korg ceria hri nie k....salam

percaya pada luka...

salam sume......mcm mne hri korg hri nie???epal hrp sume nye ok......smga hri2 korg lbh ceria bbnding smlm........insyaallah indah......korg nk tau x pg td mse epal ngah selak2 mjlh nie epal ad tjmpe stu lgu tau......jm epal shre ngan korg......tjuk lgu tu percaya pada luka.....epal bkn mksd kn pape cme epal nk shre ngan korg lgu nie je...x ad mksd len pn...ag pn hri nie x ad bnda epal nk cite kt korg.......lau korg ske lgu nie nnt korg cri la sndri k.....heheheh

benarkah pencarian mimpi ini
hanyalah dongengan cinta
dalam pertaruhan

harus kah pertemuan jiwa ini
berakhir bersama airmata

sepi yang menemani jiwa
di saat ku terluka
bisakah aku mengenal cinta

aku percaya
pada takdir cinta kita
yang telah terukir
di dasar jiwa ku
yang merindu
dirimu

namunku bertanya pada nya
haruskah aku percaya pada luka
sebagai tanda kesetiaan
cinta kasih kita

sempurnakah lukisan cinta ini
tanpa corak warna kasih
lakaran suci ku

apakah coretan rintihan malam
hanyalah mainan cinta mu.


ok tu la lrik lgu tu.......kdng2 kn lgu nie bwk byk mkna bg kte kn....cntoh nye klu lgu ungu tu yg tjuk nye percaya padaku tu epal ase mksd nye kprcyaan dlm cnta.....lau lgu perfect two yg auburn nyanyi tu mksd nye pn korg mst fhm sndri an lau dgr........hahahah lau lgu lazy song tu mmng sah la lgu bhntu......eh npe epal ckp mcm tu???ha sbb lgu tu rmai sgt org t'ikt.....bdak2 skola rndah pn bleh hfal lgu tu....ok smpai sni je la ea.......smga hri2 korg nie pnuh dgn rhmat dari Allah.....salam sume.....

hri nie....

epal smpai uma kol 6 td...huhuhu smpat la peg jmpe kwn skola lme epal td.........krng skit rndu kt diorg.....blek2 je epal pning kpla.......mne x nye hri2 blek dlm hjn......last2 dpt la pnykit....huhuhu epal demam......huahuahua......skrg nie epal sllu sgt png kpla...mse f4 dlu epal da peg chck da.....dktr ckp myb hormon xpn migrain skit.....ala skt biasa je tu epal x la ksah sgt......tp ayt last dktr tu buat epal tkt........dy bg ubt than skt then dy ad ckp lau still png ag n lau tmbh truk,cpt2 jmpe dy.........2 3 hri lpas epal sppt nye peg jmpe dy.....tp.......hehehhe mcm biase la epal x peg pn....mf ye tuan dktr...epal mls nk peg.....len kli je la epal peg sne ea....epal da x ksah da....epal tau epal kuat...epal xkn skt2.....epal kn kuat.....huhuhuhu..........klu la dktr tu tau epal ckp mcm nie..huhuhu 4 sure dy akn bsing ngan epal...alah bia la...epal x ksh pn......eh ok la...smpai sni je la ea....epal da kne tdo...esk nk kje......nite sume...



****p/s : en.hati...sbr k...epal tgh brusaha nk ubati en.hati...mf kn epal k......=')

Saturday, 22 October 2011

mbina kekuatan...

perit nye rse ati nie.....mmng skt ble org yg kte syg peg tggl kn kte.......org skliling cume mmpu bg smngat...tp yg tggung bnda tu sume dri kte sndri.......ye..mmng btl dy blm tntu d cpta kn utk kte.....epal redha sume tu....epal time lau dy bkn jdoh epal.....wlau pn ati nie x kuat utk lpe kn dy,epal ttp akn cbe lpe kn dy......epal akn lpe kn sume knangan epal ngan dy...bg epal skrg nie dy tu cume ksah lme....ble bnda mcm nie jd epal ase kprcyaan epal thdap org laki mkin kurg....ssh nk cri org yg btl2 syg n akn stia ngan kte spnjg hyat kte...epal da b'azam..epal akn lpe kn dy n mle kn hdp bru...epal akn ubh dri epal......insyaallah perubahan yg baik utk epal...epal skrg nie tgh brusaha utk brbah ke arah tu...korg sume tlng doa kn epal k....ssh epal nk time dy sbgai kwn epal...mgkn mse nie epal x bleh time dy sbgai kwn...insyaallah stu masa nnt epal akn time dy sbgai kwn epal...dy ckp dy nk brbh...epal tenang sgt ble epal dgr dy ckp mcm tu...dy ckp dy syg epal.....tp dy nk tggl kn epal n nk ubah dri dy....klu dy btl2 syg kn epal dy akn bwk epal brbah skli ngan dy...dy xkn sggp tgk org yg dy syg trus hanyut.......epal btl2 x fhm ngan dy.....xpe la bnda pn da b'akhr...its over....epal bkn milik dy ag....klu tulang rusuk epal bkn dtg dri dy,n klu dy bkn tcipta utk epal.....klu i2 yg tbaik epal redha.....buat msa skrg epal btl2 x bleh nk mf kn dy.....epal x bleh tgk dy ag........bia msa yg tntu kn sume nie....mlai hri nie epal kne kuat kn dri epal utk lpe kn dy n knangan epal ngan dy...



**p/s : en.hati...mf kn epal kli nie...epal jnji nie yg t'akhr...pin2 ati epal utk org laki da t'ttp saat dy lpas kn epal hri tu......mf kn epal...epal akn cbe ubti luka en.hati scpat yg mgkn...epal akn cbe brbh....epal akn jge en.hati baik2 lpas nie...mf kn epal...

Thursday, 20 October 2011

6ixth Sense - Dari Hati

epal......

smlm...buat ksekian kli nye air mata epal jth ag...epal da cbe xnk nangs tp epal x bleh......epal tggu smpai pkul 12......ttp x ad jwpn......ble epal cl,waiting.......last epal cl dy angkt tp alsn dy dy ngntok sgt...epal cume minx 10 mnit je mse dy...tp x smpai 6 mnit pn dy da ltak.....mngalir air mata epal.....slme nie epal hrp sgt yg hbngan epal ngan dy kkal smpai ble2.....epal igt jnji dy kt epal....epal igt sume yg ktorg pnh jnji dlu......epal tau i2 sume slh epal.......epal syg dy....epal nk shre sume suka duka epal ngan dy...epal igt ag...tghri smlm dy ckp dy syg epal.....mse tu epal hppy sgt.......tp last2 sume tu x ad mkne.......epal syg dy...sumpah epal syg sgt ngan dy........

awk....sy syg awk.....sy xkn time mne2 laki pn kcuali awk.....sy xnk ad org len yg isi ruang kosong dlm ati sy kcuali awk.....tmpt tu hnya utk awk...awk...ktahui la yg sy btl2 syg kn awk.......time ksh da bhgia kn sy slme nie...sy minx mf sgt2....sy cme nk awk ad dlm hdp sy.....i2 je hrpn sy........='''(

kisah cintaku.wmv

sekadar luahan hati...wmv

luahan hati seorang gadis...

sume nie utk awk...dengar la awk....

bln brape nie???

MAY=LOVER
Hella sexy, loves sex n making luv, tends to be SOOOOO hott!! Active and dynamic. Decisive and haste but tends to regret. Attractive and affectionate to oneself. Strong mentality. Loves attention. Diplomatic. Consoling, friendly and solves people’s problems. Brave and fearless. Adventurous. Loving and caring. Suave and generous. Usually you have many friends. Enjoys to make love. Emotional. Stubborn. Hasty. Good memory. Moving, motivates oneself and others. Loves to travel and explore. Sometimes sexy in a way that only their lover can understand.
.
JUNE =FINEASS
Fun to be with. Loves to try new things. Boy/girls LOVE you. You are very hott. Secretive. Difficult to fathom and to be understood. Quiet unless excited or tensed. Takesrep pride in oneself. Has reputation. Easily consoled. Honest. Concerned about people’s feelings. Tactful. Friendly. Approachable. Emotional temperamental and unpredictable. Moody and easily hurt. Witty and sparkly.spazzy at times.Not revengeful. Forgiving but never forgets. dislikes nonsensical and unnecessary things. Guides others physically and mentally. Sensitive and forms impressions carefully. Caring and loving. Treats others equally. Strong sense of sympathy. Wary and sharp. Judges people through observations. Hardworking. No difficulties in studying. Loves to be alone. Always broods about the past and the old friends. Waits for friends. Never looks for friends. Not aggressive unless provoked. Loves to be loved. Easily hurt but takes long to recover.




******mcm btl je.....

Wednesday, 19 October 2011

Auburn- Perfect Two [Lyrics on screen & in description]

Stay - Miley Cyrus (Lyrics)

cinta????

Zaman remaja sememangnya zaman yang indah dan bahagia... buat dia. Zaman di mana dia dipuja dan dipandang tinggi oleh wanita-wanita di sekelilingnya. Dia tersenyum bangga. Berbekalkan wajah yang sempurna, ketinggian yang mantap dan bentuk tubuh yang bisa menambat hati gadis-gadis, dia begitu selesa dengan kehidupannya. Hatinya kini milik seribu wanita yang bergelar 'hawa'.

Untuk apa dia setia? Sedangkan rakan-rakannya yang lain kerap dipermainkan wanita walaupun mereka setia. Ada yang sanggup berhabis wang ringgit untuk teman wanita, akhirnya apabila sudah kopak, gadis tersebut meninggalkan mereka terkontang-kanting. Dia sendiri pun apa kurangnya. Sudah dua kali dia dicurangi makhluk yang bergelar kaum hawa itu walaupun dia telah korbankan segala kesetiaan dan kepercayaan kepada mereka.

Sudah dua kali juga dia menetapkan bahawa merekalah yang bakal menjadi permaisuri hidupnya tetapi sesungguhnya semua itu hanyalah sia-sia. Sekarang dia tersenyum puas. Puas kerana dapat mempermainkan hati lima gadis serentak! Dania, Ida, Zurin, Rushaida dan Lisya semuanya dia taburkan dengan janji-janji dan kasih sayang palsu. Andai salah seorang daripada mereka tidak berpuas hati pun dia tidak peduli. Asalkan dia bahagia melihat gadis-gadis tersebut terulit dibuai janji kosong.

Cuaca pagi itu tenang dan damai. Burung-burung bahagia berkicauan. 'Mungkin burung-burung tu pun bahagia sebab ramai awek,' bisik hati kecilnya. Dia tersenyum riang. Hari ini merupakan hari pendaftaran degree untuk pelajar junior. Jika bernasib baik, mungkin akan adalah seorang 'awek' cun tersangkut kat dia lagi. Sedang dia berdiri memerhati gerak-geri junior-junior yang kebanyakannya comel-comel belaka, pandangannya terhenti kepada salah seorang gadis ayu yang sedang duduk memerhatikan jam tangan di tepi kaunter pendaftaran kolej kediaman. Di dalam hatinya, itulah gadis yang bakal menjadi mangsanya seterusnya.

Jadilah 'blogstarz' dan kunjungi http://web.iluvislam.com/ untuk meralisasikannya dan dapatkan segera pakej hosting bermula serendah RM69 setahun dan promosi diskaun 50% merdeka DOMAIN .MY sekarang juga! Gunakan kod kupon MY50MERDEKA.

Sejak hari pendaftaran itu, dia bersungguh-sungguh mendapatkan serba sedikit maklumat mengenai gadis tersebut daripada rakan-rakannya dan junior. Hatinya menjadi lebih panas apabila mendapat tahu bahawa gadis tersebut merupakan seorang gadis yang sering mempermainkan perasaan lelaki. Hatinya melonjak untuk mengenali gadis tersebut agar dia dapat mempermainkan gadis tersebut pula! Dia cuba memulakan langkah untuk berkenalan dengan gadis tersebut. Dia mengatur ayat-ayat manisnya yang sememangnya tidak pernah gagal menjerat hati seorang gadis. Setelah seminggu lebih menjengah khabar berita daripada rakan-rakan dan junior, dia berjaya juga mengetahui serba sedikit tentang gadis itu.

Namanya tidaklah seglamour wajahnya. Bukan Aleesya, Aleefa atau Natasya. Nama-nama tersebut adalah nama-nama biasa gadis-gadis cun yang dikenalinya selama ini. Tetapi kali ini, nama gadis yang cuba dikenalinya ini sungguh dalam maknanya. Gadis yang bernama Halimahtussaadiyah ini berasal dari Selangor. Setelah menaburkan ayat-ayat manis seperti biasa, tepat pada tarikh 8 Julai 2004, termaktublah bahawa mereka secara rasmi sudah menjadi sepasang kekasih.

Allah S.W.T Yang Maha Berkuasa tahu apa yang terbaik buat hamba-hamba-Nya. Dengan termeterainya perhubungan itu, niat yang pada mulanya berunsur khianat telah bertukar sepenuhnya. Perkenalan itu menjadikan mereka kenal akan erti kesetiaan, kasih sayang dan cinta. Tiada lagi istilah playboy dan playgurl dalam diri mereka. Tiada lagi istilah curang, khianat atau mempermainkan hati masing-masing. Dia telah pun memohon ampun dan maaf kepada bekas-bekas kekasihnya di saat zaman playboy nya dahulu. Hatinya kini terpaut kepada Halimahtussaadiyah seorang dan dia tidak berniat untuk bermain-main lagi dalam percintaan.

Episod-episod bahagia telah menjengah hari-hari mereka berdua. Dia yakin pada kata hati bahawa Halimahtussaadiyah lah yang sebenar-sebenarnya jodoh kurniaan Allah S.W.T baginya. Mereka bagaikan belangkas. Ke mana sahaja pasti bersama.

Tetapi lama kelamaan perkara ini menjadi masalah buat mereka. Akibat selalu kelihatan berdua-duaan, mereka telah dipanggil oleh jawatankuasa perwakilan Persatuan Rohani IPTA. Ketika itu mereka tersedar bahawa mereka telah melakukan dosa yang menghampiri fitnah dan zina. Walaupun setakat ini, mereka masih mengawal perilaku mereka, perkara sebegini masih haram di dalam Islam. Sedangkan ber-couple itu juga adalah haram apatah lagi berdua-duaan. Astagfirullahalazim!

Namun mereka sudah terlalu mencintai antara satu sama lain. Setelah berbincang dengan ibu bapa masing-masing, mereka mengambil keputusan untuk bertunang dan bernikah. Bukan mudah untuk meyakinkan ibu bapa pada mulanya namun, mereka tetap bersungguh agar tidak dipisahkan. Maka, tanggal 3 September 2005, mereka pun bertunang. Ketika majlis pertunangan dilangsungkan, kedua-dua pihak telah bersetuju untuk memilih tarikh pernikahan pada bulan Disember 2005 iaitu pada tahun yang sama agar dapat mempercepatkan urusan membina masjid tersebut. Selepas bertunang, mereka semakin menjaga batas pergaulan mereka. Mereka tidak lagi kerap berjumpa kecuali jika terdapat urusan-urusan penting yang terpaksa mereka selesaikan bersama. Namun di dalam hati, masing-masing terasa sangat berdebar-debar menanti ketibaan hari yang ditunggu-tunggu.

Tetapi kata orang, kita cuma mampu merancang. Allah juga yang Maha Menentukan. Tanggal 21 September 2005, iaitu hanya beberapa minggu selepas mereka bertunang, hadirlah suatu peristiwa yang tidak akan pernah dia lupakan selamanya. Tarikh itulah, tarikh dimana nyawa Halimatuhsaadiyah diragut kerana kemalangan jalan raya di Lebuhraya Elite sebaik pulang daripada rumahnya kerana terdapat perbincangan mengenai persiapan perkahwinan.

Halimatussaadiyah meninggal dunia di Hospital Besar Kuala Lumpur tepat pada jam 9.30 malam itu. Kemalangan ngeri itu telah mengakibatkan gegaran otak yang kuat dan menyebabkan pendarahan di dalam kepalanya. Dia yang turut terlibat di dalam kemalangan tersebut hanya patah kaki dan koma selama beberapa jam namun, oleh kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan, dia tidak dapat hadir ke pengebumian Halimatussadiyah, seorang gadis yang amat dia cintai.

Saat dia sedar daripada koma, soalan pertama yang terbit dibibinya ialah di mana Halimahtussaadiyah dan bagaimana keadaannya? Bagi mengelak kejutan yang teruk dan atas nasihat doktor, ibu bapanya terpaksa menipu dengan mengatakan keadaan Halimahtussaadiyah stabil dan sedang dirawat di Hospital Besar Kuala Lumpur.

Hari ke enam pada bulan Ramadhan, dia akhirnya dikeluarkan daripada hospital. Sepanjang berada di rumah, dia kerap bertanyakan perihal Halimahtussaadiyah namun, ibu bapanya hanya mampu berdiam diri kerana takut terjadi perkara yang tidak diingini padanya. Akhirnya, ibu bapanya terpaksa meminta bantuan daripada ibu bapa Halimahtussaadiyah untuk membantu mereka memberitahu akan khabar berita bahawa Halimahtussaadiyah telah pun kembali ke rahmatullah dan telahpun selamat dikebumikan.

Sebaik mengetahui bahawa gadis yang dicintainya itu telah pun kembali pada Tuhan yang Maha Esa, hidupnya menjadi semakin tidak keruan. Dia tidak mahu makan, tidak mahu mandi dan asyik menghabiskan waktunya dengan menangis dan meratapi nasib. Hidupnya seakan-akan tidak terurus lagi. Pelajarannya ditinggalkan begitu sahaja.

Tetapi kisah dukanya tidak hanya terhenti di situ. Setelah tiga minggu mengetahui berita bahawa Halimatuhsaadiyah telah meninggalkannya selama-lamanya, dia mengalami masalah hilang ingatan akibat terlalu stress dan terlalu banyak berfikir. Ibu bapanya sudah puas menghantarnya menjalani rawatan di hospital-hospital pakar dan bertemu dengan ustaz-ustaz yang boleh mengubatinya namun masih tidak berhasil. Inilah ujian daripada Allah. Mungkin Allah S.W.T hanya akan mengizinkannya untuk mendapatkan kembali memorinya setelah dia tenang dan redha dengan pemergian Halimatuhsaadiyah.

Alhamdulillah setelah berusaha tanpa jemu, akhirnya pada pertengahan bulan Mac pada tahun 2008, iaitu lebih kurang 2 tahun lebih selepas kejadian tersebut, ingatan dia kembali pulih seperti biasa. Ketika itu, dia telah redha dengan pemergian bekas tunangnya dan berdoa agar roh Halimatuhsaadiyah ditempatkan di kalangan orang-orang beriman..

Sekarang, dia hanya meneruskan kehidupannya seperti biasa walau pedih untuk ditanganinya. Dia pernah bercerita, di dalam mimpinya arwah pernah hadir dan mengucapkan kata-kata yang telah membuatkan dia tersedar dan melaksanakan apa yang sepatutnya dia lakukan. Di dalam mimpi tersebut, arwah telah memintanya agar tidak berterusan bersedih hati dan terus mencapai impian merealisasikan cita-citanya.

Ajaib bukan? Seorang playboy bertukar menjadi seorang yang setia kerana kehendak-Nya. Seorang playboy diuji oleh Allah untuk menghapus dosa-dosanya. Jika selama ini dia menguji hati gadis-gadis yang dipermainkannya, kini hidupnya sarat dengan ujian Allah yang Maha Berkuasa. Allah menjadikan sesuatu pasti ada hikmahnya. Dipinjamkan oleh-Nya intan permata namun bisa ditarik bila-bila yang dikehendaki-Nya.

saya sayang awak, saya nak awak yang dulu

Boleh tak, awak??

ap yg sedih sangat nie??

ala bnda nie copy paste je...bca la....jgn ambk port sgt...epal sje je...tbca bnda nie td....


BILA PEREMPUAN MENANGIS

Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan ...menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

Tuesday, 18 October 2011

mrning sume.....mle kn pg korg ngan snyuman k......hurm...epal ad bnda nk gtau korg nie....lpas nie myb korg da x dgr epal mngarut2 kt sni ag....sbb nye?????sbb epal ase da x ad bnda nk d'tlis.........sume nye da hbs.........epal da x ad bnda nk kngsi ngan korg ag....hahaha ayt mcm org mjuk je an.....tp epal x mjuk la skrg nie...epal btl2 serius........sori k.....insyaallah lau ad bnda yg epal ase epal nk shre ngan korg nnt epal shre........btw thnks a lot kpd spe2 yg sdi bce sumecontengan epal kt sni........have a nice day k.......=)


**p/s : tgh cbe nk cri ubt utk en.hati nie....huhu

epal....ngeeee

ha korg nk tgk x pic2 epal yg epal ambk mse epal x ad kje nk buat kt cc td....hahahhahahaha........jm tgk....hheheheheh

v
v
v
v
v
v
v
v
v
vv
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v


















































ha..gedik je an tgk pic nie...hehhehehehehehehe



Monday, 17 October 2011

jom baca...=)

Aduh...sakitnyer. ..isk.... . aduuh....Bang sakit nye tak tahan saya" keluh Nisa pada suaminya Zakri.
"Apelah awak nie....lama sangat nak bersalin dah berjam-jam dah tak keluar-keluar juga. Penat dah saya tunggu. Nih mesti ader benda yang tak elok awak buat , itu lah sebab lambat keluar budak tu banyak dosa la tu" rungut Zakri pd Nisa.

Nisa hanya diam dan menahan sakit nak beranak, hampir 1 jam Nisa dalam bilik bersalin tapi baby tak keluar juga. Sebak hati Nisa bila Zakri berkata begitu. Sejak mengandung ada sahaja yang tidak kena dihati Zakri terhadapnya. Seakan-akan membenci Nisa dan anak yang dikandungnya. Jururawat datang memeriksa dan kemudian bergegas memanggil Doktor Johari. Doktor Johari (Doktor Peribadi) datang dan bergegas menyediakan keperluan menyambut kelahiran. Nisa hanya mendiamkan diri menahan sakit dan air mata meleleh panas dipipi bukan disebabkan takut atau sakit tapi rungutan Zakri tadi. Doktor Johari menyuruh Nisa meneran ...."Come on Nisa u can do it...once more...." Kata ransang Doktor Johari itu membuatkan Nisa bertenaga dan sekali teran sahaja kepala baby sudah keluar..."Good mummy" kata Doktor Johari selepas menyambut baby yang keluar itu.

Tiba-tiba Nisa terasa sakit lagi dan Nisa meneran untuk kali kedua dan keluar seorang lagi baby, kembar rupanya. "Nisa u got twin, boy and girl, putih macam mummy dia" kata Doktor Johari memuji Nisa. "Tahniah Zakri,it's a twin" Doktor Johari mengucapkan tahniah kepada Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri setelah menyaksikan kelahiran anak pertamanya, kembar pulak. Memang Doktor Johari itu menyuruhnya melihat bagaimana keadaan kelahiran anaknya. Baby boy dan girl Nisa namakan Mohammad Danial dan Nur Dania.Nisa berasa lega... tapi Nisa masih lagi teringat kata-kata Zakri padanya sebentar tadi. Terlalu banyak kata-kata yang membuat Nisa selalu kecil hati .

Tapi Nisa tahankan sahaja. Nisa tahu kalau Nisa mengadu pada emak, Nisa akan dimarahi semula. Jadi Nisa hanya diam dan memendam rasa. Danial dan Dania diletakkan di nursery di Hospital itu sementara menanti Nisa berehat kemudian dapatlah Nisa menyusukan Danial dan Dania. Comel sungguh kembar Nisa. Nisa termenung dan otak fikirannya menerbang kembali detik-detik semasa Nisa mengandungkan kandungannya, Zakri selalu memarahi Nisa, ada sahaja yang tidak kena. Kata Nisa yang bukan-bukan, gila, ada sahaja tuduhan yang tidak masuk akal semuanya dihamburkan pada Nisa.

Tak sanggup Nisa hadapi semua itu tapi demi kandungannya, Nisa kuatkan semangat dan pendirian Nisa.
Ingat lagi waktu Nisa mula mengandung Zakri tak percaya Nisa mengandung anak dia, dua kali dia membuat pemeriksaan Antenatal samada Nisa mengandung.Zakri ragu anak dalam kandungan Nisa. Dia tak boleh terima baru tiga bulan kahwin dah mengandung.. .Nisa dah 2 bulan...Nisa cuma kosong selama sebulan selepas berkahwin. Nisa tak tau nak cakap apa.

Nisa balik rumah dalam kesedihan. Pada mulanya Nisa gembira bila mengandung tapi sebaliknya pula yg terjadi. Perasaan hati Nisa bangga Nisa dapat memberi zuriat kepada Zakri. Tapi apa yang Nisa dapat hanyalah tuduhan yang tak pernah terlintas di otak jemala Nisa. "Kenapa abang berlainan sekarang ni, tak macam dulu pelembut, suka berjenaka, ni tak asyik nak cari salah Nisa sahaja. Nape Bang?"soal Nisa pada Zakri .

"Kaulah penyebabnya. Tak yah nak tunjuk baik plak" Zakri menempelak Nisa "Jantan mana yang kau layan kat opis kau tu" sergah Zakri lagi. "Abg syak Nisa ngan lelaki lain ke? Kenapa Abg syak yg bukan-bukan, Nisakan isteri Abang yang sah tak kanNisa nak buat jahat ngan orang lain pulak Bang"? terang Nisa pada Zakri. "ALLAH dah bagi kita rezeki awal,tak baik cakap cam tu. Itu semua kehendak ALLAH" Nisa senyum dan menghampiri sambil memeluk badan suaminya tetapi Zakri meleraikan pelukan Nisa dengan kasar sehingga Nisa hampir tersungkur. Nisa menangis dan sedih. Zakri buat tak tahu sahaja. Deraian airmata Nisa semakin laju.

Nisa hanya mampu menangis. Terasa dada .Nisa sakit menahan semua tohmahan dari Zakri, suaminya yang sah. "Woi, benda-benda tu bole terjadilah Nisa, kawan baik ngan bini sendiri, suami sendiri, bapak ngan anak, hah emak ngan menantu pun bole jadi tau apatah lagi macam kau nie, tau tak. Tu dulu kawan kau lama tu yang satu opis ngan kau tu, Farid, bukan main baik lagi budak tu" marah Zakri. "Entah-entah keturunan kau, darah daging kau pun tak senonoh.... heee teruk. Nasib aku la dapat bini cam engkau ni"kutuk Zakri lagi pada Nisa. "Bawa mengucap Bang, jangan tuduh saya yang bukan-bukan saya bukan perempuan tak tentu arah walaupun saya menumpang keluarga ni , saya bukan jenis macam tu saya tau akan halal haram, hukum hakam agama.

"Walaupun saya tak tau asal usul keluarga kandung saya, saya bersyukur dan berterima kasih pada emak kerana jaga saya dari kecil dah macam darah daging saya sendiri" kata Nisa pada Zakri. "Tapi Abang tak boleh hina keluarga kandung saya walaupun saya tak pernah tengok muka ayah dan mak kandung saya. Mereka lahirkan saya kedunia,"ucap Nisa sambil menangis.

Semenjak kejadian itu Nisa terpaksa mengikut Zakri ke tempat kerjanya apabila habis waktu kerja. Nisa berehat di Surau tempat Zakri bekerja. Zakri bekerja di salah sebuah Pusat membeli belah dan kerjanya mengikut shif.Kalau Zakri shif malam terpaksalah Nisa menunggu Zakri sehingga pukul 10.30 malam - 11.30 malam sehingga habis Pusat membeli belah itu tamat waktu perniagaannya. Nisa terpaksa berbohong pada emak dan keluarga lain dengan mengatakan Nisa buat overtime di pejabat. Nisa terpaksa berbuat demikian kerana tidak mahu dikata-kata dan dituduh lagi. Dengan keadaan perut semakin membesar Nisa gagahkan juga.

Tetapi kadangkala Zakri tidak menjemput Nisa di tempat kerja terpaksalah Nisa menaiki bas. Begitulah Nisa sehinggalah Nisa hampir pada waktu bersalin Nisa. Kalau diminta jemput...macam- macam kata kesat dilemparkan pada Nisa, perempuan tak tau berdikarilah, berlagak senang lah, lagak kaya lah. Pernah suatu hari Nisa naik marah kerana Zakri jemput Nisa lambat sampai sakit pinggang Nisa menunggunya. Nisa menangis. Zakri tiba-tiba naik angin dan cakap perangai Nisa macam firaun la, perempuan tak sedar dirilah, tak layak jadi isterilah, menyusahkan macam-macam kata nista dilemparkan pada Nisa.

Nisa tambah sedih mengenangkan diri Nisa, ngadu kat emak takut dimarahi pula...bila Nisa balik ke rumah, mereka berdua akan berlakun yang mereka tidak bergaduh...Nisa sedaya upaya tidak mahu menunjukkan yang masalah melanda perkahwinannya. Kasihan Nisa...dalam keadaan yang begitu Nisa masih mampu bertahan, masih kuat lagi emosinya. Satu hari Zakri dalam keadaan marah telah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa ke dinding...Nisa hanya mampu menangis dan menanggung kesakitan gara-gara Nisa nak pergi ke rumah Mak Usu Nisa yang ingin mengahwinkan anaknya di Tanjung Karang. Emak Nisa dah seminggu pergi ke sana untuk menolong.

Hari dah mula petang jadi Nisa mendesak agar bertolak cepat kerana kalau hari malam nanti bahaya , "Kita nak jalan jauh ni Bang. Biarlah kita pergi awal sikit bolehlah tolong apa yang patut. Masa nilah kita nak membalas pertolongan mereka, ingat tak masa kita kahwin mereka bekerja keras kan "kata Nisa pada Zakri. Zakri ketika itu sedang berehat menonton. "Bang dengar tak ni, lagi pun hari dah mula gelap,takut plak hujan nanti"desak Nisa lagi. Tiba-tiba Zakri bangun dan mukanya bengis memandang Nisa "Kau tahu aku penatkan, tak boleh tunggu ker,suka hati aku lah nak pegi malam ke siang ke tak pegi langsung ker"marah Zakri. "Itu Nisa tau, Abang dah berehat dari pagi tadi Bang masih penat lagi, Nisa cuma nak ingatkan Abang aja"Nisa memberitahu Zakri. Zakri datang pada Nisa dan direntapnya rambut Nisa dan di hantukkannya kepala Nisa kedinding.

Nisa tak dapat buat apa. YA ALLAH sanggup Zakri berbuat demikian...terasa kebas kepala Nisa dan mula membengkak. Pening kepala Nisa dibuatnya. "YA ALLAH kau kuatkan iman aku YA ALLAH, lindungilah aku dan kandungan aku dari bahaya YA ALLAH" doa Nisa dalam hatinya. Nisa memencilkan diri Nisa disudut dinding dan menangis.Zakri kemudian duduk diam. Nisa rasa kepala Nisa macam nak pecah. Kebas masih lagi dan embengkak.. .berdenyut2. .."Bang, Nisa minta maaf jika Nisa membuat Abang marah" Nisa memohon maaf pada Zakri sambil teresak-esak.

Treet,Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Sapa plak nie sebok je....."Rungut Zakri yang tengah sibuk berborak dengan kawan-kawan di salah sebuah caf?. "Hoi, Encik Zakri, bini ko kat wad tak gi jengok ke, apa punya laki ko nie? sindir Azlan, kawan pejabat Zakri. "Alah, dia sihat je kat wad tu, makan tanggung berak cangkung, ha,ha,ha"gelak Zakri dan kawan-kawan lain. Azlan cuma berdiam diri. "Senangnya hidup Zakri nie tak ader risau langsung pasal bini dia"cetus hati Azlan.

"Akulah kalau bini aku masuk wad bersalin aku sentiasa dok sebelah dia tau...mereka perlukan kita masa tu...nyawa mereka dihujung tanduk semata-mata nak melahirkan zuriat yang dari darah daging engkau tau, cuba fikir sikit" Azlan mengingatkan Zakri. "Iyelah, Lan, lagipun Nisa dah bersalin, selamat dah, sekarang tengah berehat laaa, apa aku nak risau lagi" jawab Zakri selamba. "Suka hati kau lah, tapi kalau ader apa-apa nanti kau jangan menyesal Zakri, sesal tak sudah nanti" kata Azlan lagi.

Treet, Treet, Treet....bunyi handphone Zakri. "Hello Zakri speaking" jawab Zakri. "Hello Zakri, Doktor Johari sini, ade masalahlah Zakri, pasal Nisa, datang segera ke hospital ye Zakri, Nisa tidak sedarkan diri........ ."panggilan kecemasan dari Doktor Johari "Iye ke, teruk ke dia Johari , okay I atang"...tuttttttt . Zakri menamatkan perbualannya dengan Doktor Johari. "Lan. Kau kut aku, Nisa tak sedar diri ..."ajak Zakri pada Lan. "Hah, tadi kau kata bini kau sihat"tanya Lan pada Zakri. "Alah jom ler cepat" desak Zakri.

"Zakri, kami tak dapat selamatkan Nisa, Nisa mengalami pendarahan otak yang serius, sebelum nie pernah tak Nisa jatuh atau...terhantuk kuat cause sebelah kanan kepalanya kelihatan bengkak dan ada tanda lebam. Mungkin kesan dah lama? tanya Doktor Johari dengan serius dan ingin penjelasan Zakri. Zakri hanya mendiamkan diri. Automatik otak Zakri teringat yang dia pernah menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa kedinding sekuatnya... dan selepas kejadian itu Zakri tidak pernah pun membawa Nisa ke Klinik untuk membuat pemeriksaan kepalanya dan semenjak kejadian itu Nisa sering sakit kepala yang teruk ...tapi Zakri tidak pernah mengendahkan kesakitan Nisa....baginya Nisa mengada-ngada ..saja buat sakit untuk minta simpati...tetapi sebaliknya.. ...Zakri hanya diam...."YA ALLAH apa aku dah buat" rasa bersalah membuat dirinya rasa menggigil...

"Doktor Zainal yang merawat Nisa kerana Nisa mengadu sakit kepala sewaktu Nisa memberi susu pada kembarnya di Nursery, sakit yang amat sangat katanya so Doktor Zainal membawa Nisa ke Lab untuk membuat scanning di kepalanya dan confirm otaknya ada darah beku tapi malangnya ia sudah ditahap yang kritikal, kami tak mampu lakukan apa-apa kerana Nisa tidak mahu di operation sebelum meminta izin dari kau Zakri, Nisa telah pergi dulu dengan tenang.Permintaan terakhir Nisa, Nisa minta kau membaca diarinya. I'm really sorry Zakri. ALLAH berkuasa Zakri kita tak dapat menghalangnya" kata Doktor Johari lalu memberikan Zakri sebuah diari yang berbalut kemas dengan kain lampin baby yang masih baru.

Zakri mengambil diari itu dan membuka setiap lembaran diari Nisa, setiap lembaran tertulis rapi tulisan Nisa dan peristiwa yang berlaku pada Nisa pada setiap hari , Zakri membacanya sepintas dan nyata keluhan,kesakitan segala luahan rasa Nisa semuanya tertera di iarinya. Dan Zakri dapati setiap peristiwa itu semuanya perlakuan buruk Zakri terhadap Nisa..."YA ALLAH kenapa aku buat Nisa begini" terdetik hati Zakri selepas membaca tiap lembaran diari Nisa. Dan terpandang oleh Zakri mukasurat akhir lembaran diari yang ditanda dengan bunga ros merah yang telah kering....membuat Zakri tertarik untuk membacanya.. . Untuk suami Nisa yang tersayang, I LOVE U Bang... "SELAMAT HARI ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG PERTAMA"

Assalamualaikum.
Abang,
Ingat tak bunga Ros merah ni, Abang berikan pada Nisa sewaktu mula mengenali Abang. Lama Nisa simpan bunga tu Bang...Bunga inilah lambang bermulanya perkenalan Nisa dengan Abang. Nisa benar-benar menyayangi Abang. Nisa menyimpan setiap hadiah yang abang bagi pada Nisa. Abang tak pernah tahu kan ... Itulah salah satu buktinya betapa sayangnya Nisa.. Terlebih dahulu Nisa ingin sangat dengar Abang panggil Nisa AYANG seperti kita baru kahwin...Abang panggil Nisa AYANG...terasa diri dimanja bila Abang panggil Nisa cam tu...walaupun Nisa dapat merasa panggilan AYANG itu seketika sahaja. Abang dah banyak berubah. Perkataan AYANG telah hilang dan tidak kedengaran untuk Nisa lagi. Kenapa? Bencikah Abang pada Nisa? Abang...mukasurat nie khas utk Abang. Bacalah semoga Abang tahu sayangnya Nisa pada Abang. Abang ingatkan hari nie hari ulangtahun perkahwinan kita yang pertama dan Nisa hadiahkan Abang....... Danial dan Dania. Untuk Nisa tak perlulah Abang bagi kerana tak ada apa yang Nisa inginkan melainkan kasih sayang Abang pada Nisa. Nisa akan pergi mencari ketenangan dan kedamaian untuk diri Nisa. Nisa pergi untuk menemui NYA.
Nisa harap Abang akan menjaga Danial dan Dania dengan baik dan jangan sekali-kali sakiti mereka. Danial dan Dania tak tahu apa-apa. Itulah hadiah paling berharga dari diri Nisa dan mereka adalah darah daging Abang. Jangan seksa mereka. Abang boleh seksa Nisa tapi bukan mereka. Sayangilah mereka...Nisa ingin mengatakan bahawa Nisa tak ada hubungan dengan sesiapa melainkan Abang sahaja di hati Nisa. Jiwa dan raga Nisa hanya untuk Abang seorang. Terima kasih kerana Abang sudi mengahwini Nisa walaupun Nisa in cuma menumpang kasih disebuah keluarga yang menjaga Nisa dari kecil hinggalah Nisa bertemu dengan Abang dan berkahwin. Nisa harap Abang tidak akan mensia-siakan kembar kita dan Nisa tidak mahu mereka mengikut jejak kehidupan Nisa yang malangkerana menumpang kasih dari keluarga yang bukan dari darah daging nisa....tapi Nisa bersyukur kerana dapat mengecapi kasih sayang sepenuhnya dari keluarga ini. Nisa harap sangat Abang akan sentiasa memberitahu pada kembar kita yang Nisa ibunya akan sentiasa bersama disamping kembar kita, walau pun Nisa tak dapat membelai dan hanya seketika sahaja dapat mengenyangkan kembar kita dengan air susu Nisa. Berjanji pada Nisa dan ingat DANIAL dan DANIA adalah darah daging abang...Ampunkan Nisa dan halalkan segala makan minum Nisa selama setahun kita bersama. Sekiranya Abang tidak sudi menerima Danial dan Dania berilah pada emak Nisa supaya emak menjaga kembar kita dan segala perbelanjaan Nisa dah buat nama emak untuk KWSP Nisa. Biarlah emak menjaga kembar kita sekurang-kurang terubat juga rindu emak sekeluarga pada Nisa nanti bila memandang kembar kita. Comel anak kita bang..Dania mengikut raut muka Abang...sejuk kata orang dan Nisa yakin mesti Danial akan mengikut iras raut wajah Nisa...Ibunya. ..sejuk perut Nisa mengandungkan mereka. Inilah peninggalan Nisa untuk Abang. Semoga Abang masih sudi menyayangi dan mengingati walaupun Nisa sudah tiada disisi Abang dan kembar kita.
Wassalam.

Salam terakhir dari Nisa Untuk Abang dan semua.
Doakan Nisa.
Ikhlas dari
Nur Nisa


Sabarlah Zakri, ALLAH maha berkuasa. Kuatkan semangat kau, kau masih ada Danial dan Dania" pujuk Azlan. Zakri hanya tunduk membisu. YA ALLAH,Nisa maafkan Abg Nisa. Zakri longlai dan diari ditangannya terlepas, sekeping gambar dihari pernikahan antara Zakri dan Nisa jatuh dikakinya dan Zakri mengambilnya. Belakang gambar itu tertulis "HARI YANG PALING GEMBIRA DAN BAHAGIA BUAT NISA DAN SEKELUARGA. NISA DISAMPING SUAMI TERCINTA SELEPAS DIIJABKABULKAN. SEMOGA KEGEMBIRAAN DAN KEBAHAGIAAN AKAN MENYELUBUNGI DIRI NISA DAN KELUARGA NISA HINGGA KEAKHIR HAYAT NISA.

Zakri terjelepuk dilantai dan berjuta penyesalan merangkumi seluruh tubuhnya. Zakri seakan orang hilang akal. Satu demi satu setiap perlakuannya terhadap isterinya Nisa seperti terakam dalam kotak otaknya...setiap perbuatannya. ..seperti wayang jelas terpampang.. . kenapalah sampai begini jadinya...kejamnya aku...Nisa, Nisa, Nisa maafkan Abang Nisa. Sewakt jenazah Nisa tiba dirumah suasana amat memilukan. Zakri tidak terdaya untuk melihat keluarga Nisa yang begitu sedih atas pemergian Nisa. Namun emak Nisa begitu tabah dan redha. Danial dan Dania sentiasa di dalam pangkuan neneknya.Saat akhir untuk melihat Jenazah Nisa, Zakri lihat muka Nisa tenang bersih dan Zakri kucup dahi Nisa buat kali terakhir seakan-akan lirik mata Nisa mengikuti wajah Zakri.

"Nisa Abang minta ampun dan maaf" bisik Zakri perlahan pada telinga Nisa sambil menangis dengan berjuta penyesalan menimpa-nimpa dirinya. Apabila Zakri meletakkan kembar disisi ibunya mereka diam dari tangisan dan tangan dari bedungan terkeluar seolah-olah mengusapi pipi ibu mereka buat kali terakhir dan terlihat oleh Zakri ada titisan airmata bergenang di tepi mata Nisa. Meleleh perlahan-lahan bila kembar itu diangkat oleh Zakri. Kembar menangis semula setelah diangkat oleh Zakri dan diberikan kepada neneknya.

Jenazah Nisa dibawa ke pusara dan ramai yang mengiringinya termasuklah kembar bersama. Walaupun kembar tidak tahu apa-apa tapi biarlah kembar mengiringi pemergian Nisa, Ibu mereka yang melahirkan mereka. Amat sedih ketika itu.. Zakri tidak mampu berkata apa-apa melainkan menangisi pemergian Nisa yang selama ini merana atas perbuatannya. Dan akhirnya Jenazah Nisa selamat dikebumikan. Satu persatu orang ramai meninggalkan kawasan pusara dan akhirnya tinggallah Zakri keseorangan di pusara Nisa yang merah tanahnya...meratapi pilu, berderai airmata dengan jutaan penyesalan ...YA ALLAH , kuatkan hambamu ini YA ALLAH.

Hanya KAU sahaja yang mengetahui dosa aku pada Nisa....ampunkan aku YA ALLAH....akhirnya Zakri terlelap disisi pusara Nisa bermimpikan oleh Zakri,Nisa datang mencium tangan, mengucup dahi dan memeluk Zakri dengan lembut mulus. Zakri melihat Nisa tenang dan jelas kegembiraan terpancar dimuka Nisa Putih bersih. Nisa, Nisa, Nisa nak kemana Nisa, Nisa, Nisaaaaaa. Zakri terjaga dari lenanya. Terngiang-ngiang suara kembar menangis.

"YA ALLAH ,Zakri,Zakri bangun Zakri...dan hampir senja ni, mari kita balik, kenapa kau tidur kat sini Zakri?" tegur abang long , abang ipar Zakri. Dari jauh Zakri lihat emak dan kakak ipar mengendung kembar. Mereka menangis. Zakri berlari menuju ke arah kembarnya dan mengusap-usap ubun-ubun anak kembar dan secara automatik kembarnya diam dari menangis. "Danial, Dania anak ayah, ayah akan menjagamu nak...kaulah penyambung zuriat, darah daging ayah... emak, abang dan kakak ipar Zakri tersedu hiba dan mereka berlalu lemah meninggalkan pusara Nisa....

Friday, 14 October 2011

hurm.......

salam sume....slmt pg.........pg2 nie epal on9 n epal da skt ati.......seriously epal btl2 skt ati skrg........awk,kte tau kte nie x sebaik dy.....x semulia dy.......kte x perfect mcm dy...........awk,npe ble kte tnye mst awk nk mngelak ngan kte?????ssh sgt ke awk nk jwb soalan sy???awk....sy usaha nak jaga ati awk slme nie....sy buat ap yg sy rse bleh hppy kn awk......awk,lau awk still syg dy npe awk x trus trng ngan sy???npe awk x jjur ngan sy.......awk,jwb la soaln sy nie....jgn bia sy b'teka teki lg.............awk...awk ckp awk syg kn sy...awk buat sy rse sy la pmpuan yg plng hppy skli dlm dnia nie.......tp stkat mne syg awk tu kt sy?????awk...awk minx sy update blog nie hri2 sbb awk ckp awk nk lbh mmhami sy.....tp skrg ap yg awk da buat?????awk....st ikt kmahuan awk...sy x msj ngan laki lain sbb sy nk jga ati awk.....sy x cntct laki lain sbb sy syg awk...sy blaja nk stia ngan awk....awk....tlng fhmi ati sy.....tlng fhm ap yg sy nk smpai kn kt awk.........klu awk rse awk x bleh nk lpe kn dy,trus trng la ngan sy.....sy xnk jd pnghalang hbngan awk ngan dy.........sy minx mf sgt2 lau slme nie sy la pnghalang hbngan awk ngan dy.......................=')


p/s : en.hati....mf kn epal k..........

nk dapat payung emas x???

Sayang, Abang minta izin untuk nikah seorang lagi´

"Aliyah yang sedang melipat... kain,terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak.
Adakah dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang. Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah ada siri baru iklan Sunsilk? Dia menghela nafas panjang. Dia memandang sekali imbas wajah Asraf Mukmin, kemudian tersenyum.
Meletakkan kain yang telah siap dilipat di tepi, bangun lantas menuju ke dapur. Langkahnya diatur tenang. Segelas air sejuk diteguk perlahan. Kemudian dia ke bilik Balqis, Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya, mencium puteri-puterinya sebelum dia masuk tidur. Dahulu, semasa puterinya kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan suaminya. Kini, anak-anak kian beranjak remaja. Kemudian, dia menjenguk bilik putera bujangnya yang berdua, si kembar, Solehin dan Farihin.

Pengabisannya dia kembali kepada suaminya. Asraf Mukmin hanya diam, membatu diri. Dia amat mengenali isterinya. Jodoh yang diatur keluarga hampir 16 tahun yang lepas menghadiahkan dia sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isteri solehah. Namun, kehadiran Qistina, gadis genit yang menjawat jawatan pembantu tadbir kesetiausahaan di jabatannya benar-benar membuatkan dia lemah.

´Kau mampu Asraf, dengan gaji kau. Aku rasa kau mampu untuk beri makan 2 keluarga,´ sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila dia berdepan dengan Aliyah.

´Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis sanggup bermadu jika itu yang ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis perlukan seseorang yang mampu memimpin Qis,´ masih terngiang-ngiang bicara lunak Qis.

Akhir-akhir ini, panas rasanya punggung dia di rumah. Pagi-pagi, selesai solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak seperti kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan anak-anak..

Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang benar-benar menjerat hatinya.

´Abang , Aliyah setuju dengan permintaan abang. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu,´ Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya.

Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang panas baran. Aliyah terlalu sempurna, baik tetapi ahh hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda.

´Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja, boleh?´ pelik benar permintaan isterinya.

Hendak dipengapakan apakah buah hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab, dia yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan.

Dan hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya. Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni, isteri-isteri lebih bijak. Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid, gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.

´Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri abang,´ terjegil bulat mata Qis yang berwarna hijau.
´Kak Aliyah yang minta,´ masih lembut dia memujuk Qis.
´Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis?´
´Takutlah Qis, silap haribulan dia bunuh Qis!´ terkejut Asraf Mukmin.
´Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu orangnya. abang dah lama hidup dengannya. abang faham,´

Qistina mengalih pandangannya. Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini Qistina lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati
kecil Qistina.

Hari ini genap seminggu Qistina bercuti seminggu. Seminggu jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Qistina, namun tidak berjaya.
Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Qistina untuk ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik. Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan di masjid Putra.

Dulu, sebelum dia mengenali Qistina, saban malam dia akan bersama dengan Aliyah serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid. Kemudian menghadiri majlis kuliah agama. Membaca AlQuran secara bertaranum itu adalah kesukaannya. Namun, lenggok Qistina melalaikannya. Haruman Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya benar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan. Seharian di Masjid Putra, dia cuba mencari dirinya, Asraf Mukmin yang dulu. Asraf Mukmin anak Imam Kampung Seputih. Asraf Mukmin yang asyik dengan berzanji. Menitis air matanya.
Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada hari itu. Aliyah menunaikan tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada kurangnya layanan Aliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Aliyah.

breast breast... sms menjengah masuk ke kantung inbox hensetnya.

´Qis minta maaf. Qis bukan pilihan terbaik untuk abang jadikan isteri. Qis tidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis sehebatnya untuk bersama abang,´

Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.

Kepada:
Asraf Mukmin,
Suami yang tersayang...

Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul berwarna cokelat yang hampir saiz dengan A4 itu dibuka perlahan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani,
Salam sejahtera buat suami yang tercinta, moga redhaNya sentiasa mengiringi jejak langkahmu.

abang yang dikasihi,
Genap seminggu sesi temuduga yang Aliyah jalankan pada Qistina. Terima kasih kerana abang membawakan Aliyah seorang calon madu yang begitu cantik. Di sini Aliyah kemukakan penilaian Aliyah.

1. Dengan ukuran badan ala-ala model, dia memang mengalahkan Aliyah yang sudah tidak nampak bentuk badan. Baju-bajunya memang mengikut peredaran zaman. Tapi, Aliyah sayangkan abang. Aliyah tak sanggup abang diheret ke neraka kerana menanggung dosa. Sedangkan dosa abang sendiri pun, masih belum termampu untuk dijawab di akhirat sana , apatah lagi abang nak menggalas dosa org lain. Aliyah sayangkan abang...

2. Aliyah ada mengajak dia memasak. Memang pandai dia masak, apatah lagi western food. Tapi, Aliyah sayangkan abang. Aliyah tahu selera abang hanya pada lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah pula Aliyah kalau-kalau selera abang sudah berubah. Tapi, Aliyah masih ingat lagi, masa kita sekeluarga singgah di sebuah restoran western food, abang muntahkan semua makanan western food tu. Lagi satu, anak-anak kita semuanya ikut selera ayah mereka. kasihan nanti, tak makan lah pula anak-anak kita. Aliyah sayangkan abang...

3. Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya. Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah, nanti dia akan menjadi ibu pada zuriat abang yang lahir, jadinya Aliyah harapkan dia mampu untuk mengajar anak-anak abang nanti untuk menjadi imam dan imamah yang beriman. Tapi, kalau dia sendiri pun kelam kabut memakai telekung... Aliyah sayangkan abang...

abang yang disayangi,
Cukuplah rasanya penilaian Aliyah. Kalau diungkap satu persatu, Aliyah tak terdaya. abang lebih memahaminya. Ini penilaian selama 1 hari, abang mungkin dapat membuat penilaian yang jauh lebih baik memandangkan abang mengenalinya lebih dari Aliyah mengenalinya.

abang yang dicintai,
Di dalam sampul ini ada boring keizinan berpoligami. Telah siap Aliyah tandatangan. Juga sekeping tiket penerbangan MAS ke Sarawak . Jika munajat abang di Masjid Putra
mengiayakan tindakan abang ini, ambillah borang ini, isi dan pergilah kepada Qistina. Oh ya, lupa nak cakap, Qistina telah berada di sawarak. Menunggu abang... Aliyah sayangkan
abang... Tetapi jika abang merasakan Qistina masih belum cukup hebat untuk dijadikan isteri abang, pergilah cari wanita yang setanding dengan Aliyah... Aliyah sayangkan abang.

Tetapi, jika abang merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk abang.. tolonglah bukakan pintu bilik ni. Aliyah bawakan sarapan kegemaran abang, roti canai.. air tangan Aliyah.

Salam sayang,
Aliyah Najihah binti Mohd Hazery

Tangannya pantas membuka pintu biliknya. Di situ berdiri Aliyah Najihah bersama-sama hidangan sarapan pagi kegemarannya. Dia tersenyum!
Benar, tiada isteri sehebat Aliyah isterinya!!! !!


**p/s.....lau epal,ntah la....hurmmmmmmm

jamuan kls.....

ha jamuan nie da b'kurun pn sbnr nye.....bru skrg gedik nk ltak pic kt sni...x byk pn.........hehhehehe nie la dak kls epal yg gle2......hehhehehe


nie epal ngan kwn epal...elya nme nye....cute kn???


nie hero2 kls k.....ad lg nie sbnr nye tp mse nie diorg xtau ad kt mne....

ha nie sume dak kls epal....cntk2 n hndsme2 kn.........=)

nie lect.bel epal....muda kn........hehehhehe

aha...mcm pngntin baru je.......hehehheheh nie la naib johan masscom idol tu.....

ha nie bkn dak kls epal....tp org yg da curik ati epal...........dy da buat epal bengang sgt2 hri nie...ggggrrrr epal xnk lyn dy hri nie...huh
*epal geram sgt2 hri nie so epal juz upload pic je....huh tnda protes nie....gggggrrrrrr....

cepat2 jm ramai2 bce nie....

10 SEBAB KENAPA KAMU MESTI MEMILIH CINTA DARI SAYA?

1. Ianya 100% cinta asli dan tulen.

2. Terus dari kilang hati.
...
3. Diperbuat daripada kesetiaan yang bermutu tinggi.

4. Tidak memudaratkan kepercayaan.

5. Penuh dengan zat keikhlasan.

6. Kaya dengan serat kejujuran.

7. Sesuai dicintai dimana saja dan bila bila masa.

8. Mempunyai kandungan kasih sayang yang boleh mengubat kerinduan.

9. 100% halal untuk dicintai dan disayangi.

10. Tarikh Luput: MAAF.. Ianya tiada tarikh luput.. Ia boleh dicintai hingga ke akhir hayat.

P/S: Jika inginkannya, Sila dapatkannya di pejabat pejabat tok kadi yang berhampiran anda.

Thursday, 13 October 2011

Wednesday, 12 October 2011

cuti.....yeayyyy

slmt pg yg nk ke tgh hri sume......=)  mcm mne pg korg hri nie??? hri nie epal cti....hehhehehehe best gle....smlm epal da buat list utk hri nie.........
1.tdo smpai tghri
2.spend mse ngan dy.......
3.mkn byk2 smpai buncit.....

heheheheh...mmng ank dara pmls an.......epal bgn pkul 9 td aw...i2 pn ma yg kjt kn........ma ajk peg uma kwn ma ambk brg.....huhuhu....dgn mke ngantok nye epal pn bgn pas2 bwk la ma peg uma kwn ma tu........huhuhuhu.....aha....hri nie epal tlng ma buat kje uma tau.......blek dri uma kwn ma td epal tlng ma msk.......menu utk hri nie...
1.sambal tumis ikan keli...
2.asam pedas...
3.ayam bakar
4.ulam2 + sambal belacan (epal yg buat sambal tu aw)...
5.syur sawi goreng.....

ha byk gle an...spe yg nk hbs kn nie????????mst la epal....heheheh tp sori la ye epal xkn hbs kn menu no 4 n 5 tu sbb nye epal nie x mkn syur..........huhuhuhu.....mengada je epal nie an.........heheheheh......
pg td,epal msj ngan tyunk epal.......hri nie dy spend mse ngan fmly dy.....peg mkn kt lua ag....epal ske tgk dy rpat ngan ma n ayh dy....bru la best mcm nie.......tp an stu bnda je yg dy sllu jeles ngan epal....tiap kli dy cl epal mst cte sal adk2 epal.......dy x ad adk so dy amat2 jeles ngan epal....hehhehehehe...cian kn.......xpe....dy bleh je anggp adk2 epal nie adk2 dy...epal x ksah pn..........=)

ok2 lau da mlalut mcm nie smpai ble pn xkn hbs......epal nk peg tgk tv nie.........my fvrite movie....COFFEE PRINCE...ha da tntu2 la cte korea....hahahahahha.....=)

p/s : en.hati....hw r u today??????
p/s : double i.....imy........huhuhuhuhu.........hve a nice day tyunk.........ily...=)

nite sume...=)

ha korg tau npe tjuk dy mcm tu???yla epal update blog nie pn da tgh mlm kn......eeeiiiii...ap la korg nie.....
aha....nk tau x.....stu hri nie epal hppy sgt.......pg td epal bgn ad org kjt kn.......pas2 spend mse chat ngan dy smpai bpe jm pn epal x sdar........pas2 td dy cl epal......sweet je an........hehehhehehe.....huhhuhu tp an........mlng nye kdit epal x ad nk rply msj dy td........i2 la ptg td lngsung x t'igt nk bli tpup....huhuhu.......byk bnda epal shre ngan dy td........epal ad tnye dy lgu ap je yg dy ske....ha nie jwpn dy...

epal : b.....lgu ap je yg b ske??
bie : b ske lgu ungu....pcya pada ku
epal : i trust u syg (heheheheh kt dlm hati je la)...lg2...
bie : wish u were here n love u like a love song...
epal : ok2.....=)

nk tau npe epal tnye dy mcm tu???sbb epal nk tau sume bnda sal dy...epal nk shre sume bnda ngan dy.....epal nk tau ap yg dy ske n ap yg dy x ske.......ha btw dy nie ske sgt mkn aym msak kcap......dy ckp,lau ma msk aym msak kcap hri2 pn dy x ksah.....ala snang je nk msak bnda tu...hhehehhehehe......pas2 dy nie ske je mkn ketam......ha yg tu ssh skit...epal x pnh msak ketam nie........kne blaja ngan ma la jwb nye.....hehehhehe.......oleh sbb epal x ad kdit nk msj dy hri nie so dy tdo awl mlm nie......tp sblm dy tdo td dy ad hnta msj nie kt epal tau....sweet sgt...im fall in love with him 4 the 2nd time....hehheheheh...gedik je epal nie an......hehehhehe

1 message received....teeeeettttt.....opening my message.....from bie.....=)

bie : i smie when i c u....i smile when i talk 2 u......i smile when u touch me....i smile when u near me...i smile when u look at me....i smile when i think of u....i smile 4 u...but the 1st time im truly happy is when i make u smile back to me...=)
i love u..nite sweetheart...lobiu...cd..tc...salam....ilysm!

epal pn snyum je bce msj tu.........sori ye tyunk...epal x bleh nk rply sbb kdit x ad......
after 2 minutes...

1 message received.......teeeetttttt....opening my message.....from bie...=0

bie : i love u more day by day.....i dn't know where 2 hide this feeling...nobdy can help me anymore....this love and feeling will remain 4ever in my heart...this feeling will be safe in here....so beautiful n pure.....o love u!

sweet an......thnks bie.....thnks sbb da buat epal snyum spnjg hri nie.......im really eppreciate that........=) ily 4ever n ever......=)

*p/s : en.hati....hehehhehehe snang je en hati hri nie an.......bgs la...epal ske tgk en.hati hppy2 mcm nie.....=)
p/s : double i.......ilysm dear.......=)