Saturday 5 November 2011

iman says...=)

~✿..Andai dapat aku PUTARKAN masa kembali, tentu aku akan MEMILIH untuk tidak mengenalinya..sukar benar mahu MEMADAMKAN sebaris nama itu dari relung hati ini..mudah benar bayangannya mengganggu KEKHUSYUKKAN solatku..terngiang-ngiang suaranya di telingaku..✿~

Ah..DI MANA Dia di hatiku?

>>> Aku hanya memerlukan MASA untuk menenangkan qalbi yang sedang sulit ini..Ya Allah, JAGALAH hatiku ini..teguhkan IMANKU..hanya padaMu Ya Rabb..
~✿..Ya Allah, PERBAIKILAH AGAMAKU kerana ia adalah kendali segala urusan..dan perbaikilah DUNIAKU yang merupakan tempat menjalani hidupku..perbaikilah AKHIRATKU yang merupakan tempat kembaliku..jadikan hidupku untuk menambah segala KEBAIKAN..dan jadikan MATIKU sebagai akhir dari segala keburukan..
Ameen..✿~
~✿..Mengapa kita tidak boleh merasakan Dia sebagai ‘KAWAN’? Saat sedih, kecewa, gembira dan segala rasa yang ada? Mungkin kerana kita FIKIR Dia ‘tiada’? Atau mungkin, kita ‘TIDAK NAMPAK’ Dia? Segalanya BERMULA pada HATI, tempat tinggal IMAN..✿~

>>> Moga dipermudahkan dalam sebarang URUSAN sahabat, ingatlah JANJI Allah setiap kali BERBAKTI..dirimu tidak perlu gentar jika kamu berada di JALAN BENAR dan TAKUTLAH azabNya jika kamu di salah jalan..(✿◠‿◠)
✿..Di celah-celah KEKERINGAN hati dan sukma, basahkan ia dengan tangisan menghadap Ilahi..sudah terlalu BANYAK air mata yang tumpah SIA-SIA kerana DUNIA..kini biarlah air mata tumpah di hadapan Ilahi sebagai bentuk pengakuan DOSA..tangisan yang lahir dari hati yang mendambakan Allah..Ya Allah ANUGERAHKANLAH aku sebuah TANGISAN yang lahir atas cintaku hanya padaMu, sungguh aku RINDU pada tangisan m...enghadapNya..✿~

“…Dan Allah MENCINTAI orang-orang yang berbuat KEBAIKAN.”
(Surah Ali-Imran : 148)

>>> Allah tahu kamu sedang BERDUKA..bertawakkallah kepadaNya, YAKINLAH..Dia punyai ATURAN untukmu dan pastinya ia yang TERBAIK..sedang manusia itu hanya mampu bersangka-sangka..tidak MAMPU mengerti dan memahami RAHSIA hati yang TERSEMBUNYI..serahkan isi hati kecilmu itu kepada Dia kerana sesungguhnya Dia sentiasa ada untukmu..
ADAKAH SAYA SUDAH BERANI UNTUK JATUH CINTA?

~✿..Cinta yang lahir sebagai sebahagian daripada PENYEMPURNAAN status hamba..cinta yang DIBERKATI kerana TAAT kepada sang Penguasa, cinta yang MENJAGA DIRI daripada penyimpangan dan perbuatan ingkar terhadap nikmat Allah..cinta yang berorientasi bukan sekadar jalan berdua, makan, menonton dan saat romantik yang berdiri di atas PENGKHIANATAN terhadap nik...mat, rezeki, dan amanah yang Allah berikan kepada kita..

Dengan cinta itu mereka BERPADU dalam DAKWAH..dengan cinta itu mereka saling MEMBANTU dalam KEBAIKAN..dengan cinta itu juga mereka MENGHIASI BUMI dan KEHIDUPAN di atasnya..

Dengan itu semoga Allah SWT memberkati nikmat JATUH CINTA itu dengan lahirnya ANAK-ANAK SOLEH yang memberatkan bumi dengan kalimah “LAA ILAHA ILALLAH!”..inilah potret cinta yang SAKINAH, MAWADDAH, WARAHMAH..✿~

>>> Jadi, sudah BERANI untuk jatuh cinta? (✿◠‿◠)
mkne nye epal blm sdia utk jth cnta ag...insyallah klu ad jdoh nnt akn ad org yg dtg n btl2 syg kn epal...salam

No comments:

Post a Comment